Уроки цього типу призначені для:
а)контролю за рівнем засвоєння учнями теоретичного матеріалу,
сформованістю вмінь та навичок;
б)корекції засвоєних учнями знань, умінь та навичок.
Мета: перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу, сформованості умінь і навичок, внесення коректив; виявити прогалини в знаннях, навичках та вміннях; виявити якість засвоєння знань, навичок та вмінь.
Структура уроку
1. Мотивація навчальної діяльності школярів і повідомлення теми, мети та завдань уроку:
2. показ необхідності широкого та вільного використання в життєвих ситуаціях набутих у школі знань, навичок та вмінь;
3. повідомлення про характер завдань на уроці, послідовність і способи їх виконання, оформлення результатів самостійної роботи.
4. Перевірка знання учнями фактичного матеріалу та вміння розкривати елементарні зовнішні зв’язки у предметах та явищах:
5. усна фронтальна бесіда;
6. усне індивідуальне опитування.
7. Перевірка знань учнів основних понять (законів) та вмінь пояснювати їх сутність, наводити найбільш переконливі аргументи до своїх суджень та приклади:
8. письмова робота (8 – 10 хв.);
9. індивідуальне опитування.
10. Перевірка глибини осмислення учнями знань та ступеню їх узагальнення:
11. письмове опитування;
12. самостійне складання або заповнення таблиці.
13. Застосування учнями знань в стандартних умовах:
14. письмове розв’язання завдань (обчислювальних, якісних або пізнавальних);
15. виконання самостійних практичних завдань з готовими даними, сформульованими питаннями та відомим способом виконання дій.
16. Застосування знань у змінених (нестандартних) умовах:
17. виконання комплексних творчих письмових робіт, що вимагають перенесення набутих знань та способів виконання дій у нові умови;
18. виконання комплексних творчих практичних завдань.
19. Перевірка, аналіз та оцінювання виконаних завдань.
20. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
Такі уроки проводяться наприкінці вивчення теми, розділу й виконують цілу низку функцій: контролюючу, навчальну, виховну, діагностуючу та ін.
Уроки перевірки можуть бути організовані досить різноманітно ( у вигляді ігор-змагань, аукціонів, огляду знань тощо), мають широкі можливості для поєднання і індивідуальної, і групової роботи.